Informacja dla pacjentów dotycząca zasad udzielania świadczeń medycznych w czasie epidemii ogłoszonej na terytorium RP.
- Preferowany pierwszy kontakt z poradnią odbywa się drogą telefoniczną
42 678 16 95 42 678 16 55
- Podaj pracownikowi rejestracji powód wizyty w poradni. Pracownik poradni przyjmujący zgłoszenie dokona wstępnej oceny potrzeby zdrowotnej, zweryfikuje możliwość udzielenia świadczenia w poradni, oceni pilność jej realizacji, wyznaczy termin porady u właściwego członka zespołu poradni, poinformuje, na jakich zasadach odbędzie się porada.
- Porada może mieć postać teleporady, wizyty w poradni lub wizyty domowej.
- Teleporada jest wyznaczana w konkretnym dniu, na wyznaczoną godzinę dogodną dla pacjenta i niekorelującą z innymi pracami w poradni, które mogłyby wpłynąć na udzielaną teleporadę.
- Teleporady udzielane są przez lekarza, pielęgniarkę i położną, w zakresie ich kompetencji.
- Pacjent jest zobowiązany do nawiązania kontaktu z poradnią w ustalonym terminie.
- Podczas teleporady lekarz/pielęgniarka/położna dokonuje oceny stanu zdrowia pacjenta, ustala czy teleporada jest wystarczająca do rozwiązania aktualnego problemu zdrowotnego, czy konieczna będzie wizyta osobista, wizyta domowa, czy inne świadczenie.
- W przypadku, gdy konieczne jest zrealizowanie porady w bezpośrednim kontakcie z pacjentem- zostaje to ustalone z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym. Porada bezpośrednia zostaje wyznaczona w konkretnym dniu i godzinie odpowiadającym pacjentowi.
- W ramach teleporady możliwe jest wystawienie dokumentów elektronicznych: e-recepty, e-skierowania, e-zlecenia, e-ZLA oraz dokumentów wystawionych w formie papierowej, do odbioru w rejestracji poradni.
- W ramach teleporady pacjent otrzymuje informację o sposobie realizacji e-recepty, e-skierowania, e-zlecenia na wyroby medyczne, zlecenia na badania dodatkowe.
KORZYSTAJ Z INTERNETOWEGO KONTA PACJENTA (IKP)
Jak założyć IKP – informacja na www.gov.pl